Rajah Muthiah Medical College Hospital - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sandra K. - WaarBenJij.nu Rajah Muthiah Medical College Hospital - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sandra K. - WaarBenJij.nu

Rajah Muthiah Medical College Hospital

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 Juli 2008 | India, Chidambaram

Hoi allemaal,

Ik ben nu bezig met mijn tweede week in het ziekenhuis. Het gaat er hier echt heel anders aan toe dan in Nederland. Zelf vinden ze hier overigens dat ze vooruit lopen op Europa, gezien ze het Amerikaanse systeem volgen... De artsen spreken hier onderling Engels (tenminste als je heel goed je best doet, lijkt het er een beetje op...) maar tegen de patienten spreken ze Tamil, een variant op Hindu. Er wordt hier gewerkt op maandag t/m zaterdag en dan eigenlijk alleen de ochtenden, smiddags is er af en toe een lecture, maar verder niet veel. Op een afdeling liggen de patienten in 1 grote zaal bij elkaar, onderverdeeld dmv lage tussenschotten. Op de polikliniek zitten 4 post-graduates bij elkaar en zien wie er aan komt lopen (na betaling). Op de couveuseafdeling liggen baby's met 3en in een bed en een soort kap over het hoofd dient als couveuse. Gisteren was het trouwens world ORS day, met toespraken ter ophemeling van ORS en een ORS-meng-competitie (met water, suiker en zout) voor moeders. Vrijdag begint de week van de borstvoeding, met oa prijzen voor 'the best breastfed baby', dus ik ben benieuwd!

Verder is het hier nog steeds erg warm, hoewel ietsje koeler dan in het begin, maar met de airco is het goed uit te houden! Alleen valt hier om de haverklap de stroom uit:P Als ontbijt eet ik tegenwoordig biscuitjes, want 3 keer per dag rijst met pittige sausjes is toch een beetje veel van het goede:P Dr. Kabali heeft me vandaag het yogacentrum laten zien, zodat ik kan gaan mediteren als ik daar zin in heb...

Oja, ik nu een Indiase simkaart, met nummer +919994936087. Met mn nederlandse nummer komen smsjes lang niet altijd door...

  • 30 Juli 2008 - 14:49

    Liesbeth:

    Tjonge Sandra die couveuse foto is boeiend zeg, dat is nog eens maf zeg, is dat ook onderdeel van het amerikaanse systeem;-)?

    Nou veel plezier nog daar, klinkt als genoeg te beleven,

    Lies

  • 30 Juli 2008 - 14:51

    Lonneke:

    Hey San!
    Klinkt erg bijzonder allemaal! Maar ik denk met name leerzaam om te zien hoe ze het daar doen, dan dat je dingen van daar ook echt hier toe gaat passen? (ik hoop niet dat je in nederland dozen over baby-hoofdjes gaat zetten? Hoewel ze ze hier op de vu bijna vergiftigen met koolomoxide, dus wat is het verschil...) In hoeverre volgen ze trouwens een Amerikaans systeem daar dan? En hoeveel kindjes zijn al omgewisseld omdat de papiertjes van het bed zijn afgevallen?? Hoe dan ook, veel plezier nog daar en geniet 's ochtends van de biscuitjes, klinkt inderdaad wel iets aangenamer!

  • 30 Juli 2008 - 19:13

    Opa Kisters:

    hoi sandra,
    liefs uit nuenen.
    wat een totaal andere wereld.Hou ons op de hoogte en...pas goed op jezelf.

  • 02 Augustus 2008 - 09:14

    Elise:

    Hee Sandra... via mijn moeder hoorde ik dat je in India zit en nu zag ik ook dat je een site had ;). Lekker optijd dus dat ik erachter ben gekomen. Anyway ik wens je veel plezier en geniet van de ervaring. Groetjes

  • 02 Augustus 2008 - 18:58

    Carolien :

    Jeetje Sandra, Je maakt veel mee.. echt indrukwekkend!! Fijn om weten dat je goed bent aangekomen en dat alles goed met je gaat. Kun je een beetje wennen aan het eten??

    Groetjes Carolien

  • 02 Augustus 2008 - 18:59

    Carolien :

    Jeetje Sandra, Je maakt veel mee.. echt indrukwekkend!! Fijn om weten dat je goed bent aangekomen en dat alles goed met je gaat. Kun je een beetje wennen aan het eten??

    Groetjes Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chidambaram

Sandra

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 6743

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 27 Februari 2013

Zuid-Amerika

18 Juli 2008 - 16 September 2008

India

Landen bezocht: