Madurai - "The city that never sleeps" - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sandra K. - WaarBenJij.nu Madurai - "The city that never sleeps" - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sandra K. - WaarBenJij.nu

Madurai - "The city that never sleeps"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Augustus 2008 | India, Chidambaram

Op 8, 9 en 10 augustus was er een congres voor kinderartsen uit Tamil Nadu en de professor had mij uitgenodigd om ook te komen!
Op 7 augustus vertrok ik 's avonds met de nachtbus naar Madurai, een rit van 6,5 uur. Hoewel de bus behoorlijk luxe was kon ik mijn reistabletjes goed gebruiken, wegens de vele hobbels in de weg. Om 2 uur 's nachts werd ik opgepikt door een van de post-graduates die uit Madurai komt, en naar mn luxe hotel gebracht (op eigen kosten, maarja kost toch niks). Volgende ochtend weer vroeg op, want zou opgehaald worden om naar het congres te gaan. Natuurlijk eerst weer een uur zitten wachten... Maar wel europees ontbijtbuffet! Maargoed, het congres was wel leuk. Veel praatjes over uiteenlopende onderwerpen. Daarnaast allemaal reclamestalletjes voor met name vaccinaties, als extra hadden de stalletjes allemaal een spelletje, bv grabbelton, sudoku of darten! Verder is de lunch natuurlijk een heel belangrijk onderdeel van de dag, met aparte stands met veg en non-veg, en een speciaal soort ijsdrankje gemaakt van een soort zeewier (erg lekker!). De tweede avond was er een feest, met optredens en dansen, heel apart. Er was overigens een apart afgebakend stuk waar (veel) alcohol gedronken werd, maar dan alleen door mannen... De laatste avond hebben we nog met de mensen uit Chidambaram op een "rooftop" gegeten. Uiteindelijk ben ik maandagochtend om 6 uur weer uit de bus gestapt in Chidambaram, en heb ik maar even een dagje vrij genomen om te slapen!

Al met al was Madurai een leuke afwisseling op Chidambaram, want met 4 weken achter de rug begint het nu toch een beetje lang te duren... Heb vooral erg veel zin om te gaan reizen, en ben dan ook veel bezig met plannen van de reis!

  • 16 Augustus 2008 - 16:21

    Opa Kisters:

    dag Sandra,
    fijn weer eens wat te horen van je en vooral dat alles naar wens gaat.Nog even en dan komt TIES !
    Enkele euro`s op je bankrekening gezet.Do a.s. gaan wij op vakantie.Hou je haaks en kom gezond en wel weer thuis.Liefs opa en oma.

  • 17 Augustus 2008 - 12:10

    Liesbeth:

    Wel erg leuk hoor dat je mee kon naar dat congres!
    Veel plezier nog nu de echte vakantie eraan komt! Terug in Nederland maar weer eens alcohol met vrouwen drinken dan;-)
    Lies

  • 20 Augustus 2008 - 16:53

    Silvie:

    Ooooooooooo een Indische Olifant ^^, nu ben ik wel jaloers haha! Ik ben net terug uit blanes, waar het al bijna niet te houden viel met +/- 35 graden.. Dus ik hoop dat het daar wel lukt, nog veel plezier!
    Silvie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chidambaram

Sandra

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 6759

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 27 Februari 2013

Zuid-Amerika

18 Juli 2008 - 16 September 2008

India

Landen bezocht: